Государственная итоговая аттестация
|
|
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 1 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| IX клас
Білет № 1
1. Роль і місце літератури в житті нації.
2. Володимир Дрозд. «Ирій» – химерна повість про неповторний світ юності, про вічне і швидкоплинне в житті людини.
Білет № 2
1. Багатство і розмаїття українського фольклору.
2. Осип Назарук. «Роксолана». Події історичної доби ХVІ ст. Проблема кохання і служіння народові в історичній повісті.
Білет № 3
1. Родинно-побутові пісні. Культ романтизованих почуттів, сентиментальний пафос, традиційна символіка. Напам’ять: 1 пісня (на вибір).
2. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
Білет № 4
1. Українська середньовічна література ХІ–ХV ст.
2. Леся Українка. Тема гармонійного єднання людини з природою («Давня весна»).
Білет № 5
1. Українська література ренесансу і бароко. Іван Вишенський – мислитель, богослов, полеміст.
2. Іван Котляревський. «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі (картини пекла, раю) в дусі просвітительства. Уривок напам’ять.
Білет № 6
1. Григорій Сковорода. Повчальний характер і художні особливості притч збірки «Байки харківські». Напам’ять: «Всякому місту — звичай і права»; кілька афоризмів (на вибір).
2. Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
Білет № 7
1. Семен Климовський. «Їхав козак за Дунай» – зразок давньої любовної лірики. Світова слава пісні.
2. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії.
Білет № 8
1. Наталка Полтавка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя.
2. Леся Українка. Роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»). Уривок напам’ять.
Білет № 9
1. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Картини життя українського суспільства за часів Великої Руїни.
2. Тарас Шевченко. Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»).
Білет № 10
1. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму.
2. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Автори і виконавці вертепу. Його євангельська й етнографічно-побутова основи.
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 2 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| Білет № 11
1. Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму.
2. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття.
Білет № 12
1. Микола Гоголь. «Вечір проти Івана Купала». Моральні мотиви твору і його ідейний зміст.
2. Володимир Сосюра. «Васильки» – взірець інтимної лірики.
Білет № 13
1. Рання творчість Тараса Шевченка. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вірш напам’ять.
2. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.
Білет № 14
1. Тарас Шевченко. «Гайдамаки». Основні сюжетні лінії твору, кульмінаційні вершини. Уривок напам’ять.
2. Іван Багряний. «Тигролови» – авантюрно-пригодницький роман.
Білет № 15
1. Тарас Шевченко. «Сон» і сучасна поетові суспільно-політична дійсність. Уривок напам’ять.
2. Іван Липа. «У невідому путь». «Практичний ідеалізм» письменника-борця.
Білет № 16
1. Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як історико-художні твори.
2. Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка.
Білет № 17
1. Вершинні зразки Шевченкової лірики. Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Вiрш напам’ять.
2. Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Котляревський як драматург і театральний діяч.
Білет № 18
1. Тарас Шевченко і Біблія. «Ісаія. Глава 35».
2. Ліна Костенко. «Чайка на крижині», «Крила». Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Уривок напам’ять.
Білет №19
1. Пантелеймон Куліш. Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок», «Заворожена криниця»).
2. Іван Франко. «Захар Беркут» .Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету.
Білет № 20
1. Марко Вовчок. «Максим Гримач». Романтичність оповідання, особливості його сюжету, характеротворення. Почуття відповідальності та вини як уселюдські почуття.
2. Українські народні думи. «Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 3 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| Білет № 21
1. Пісні Марусі Чурай. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. (Напам’ять на вибір).
2. «Владимир» Ф. Прокоповича – зразок шкільної драми. Роль Києво-Могилянськ ої академії в розвитку театрального мистецтва.
Білет № 22
1. Василь Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного поета.
2. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
Білет № 23
1. Шлях розвитку української літератури в ХХ ст. Її жанрове, тематичне, стильове розмаїття.
2. Ліризм поезій А. Малишка. Вiрш напам’ять.
Білет № 24
1. Українські народні балади «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад.
2. Іван Котляревський. «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. Уривок напам’ять.
Білет № 25
1. Візуальна (зорова) поезія сьогодні.
2. Григорій Сковорода. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродний труд».
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 4 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| XI клас
для учнів загальноосвітніх навчальних закладів
(рівень стандарту)
Білет № 1
1. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.
2. Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури.
Білет № 2
1. Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психол огічний роман в українській літературі.
2. Павло Тичина. Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна на строєвість (зб. «Сонячні кларнети»). Вiрш напам’ять.
Білет № 3
1. Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи, утвердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
2. Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років (Михайль Семенко. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»).
Білет № 4
1. Українська драматургія і театр 70–90-х рр. ХІХ ст.
2. Євген Плужник – один із провідних поетів «розстріляного відродження».
Білет № 5
1. Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.
2. Микола Хвильовий. Тематичне і стильове розмаїття його прози.
Білет № 6
1. Іван Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя»: широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання. Вiрш напам’ять.
2. Григорій Косинка. «В житах». Трагічна доля митця.
Білет № 7
1. Проза І. Франка. Ідеї, проблеми прозової творчості.
2. Юрій Яновський. Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку («Шаланда в морі»).
Білет № 8
1. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. («Украдене щастя»).
2. Валер’ян Підмогильний. «Місто». Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального.
Білет №9
1. І. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Колоритні людські характери у повісті.
2. Література рідного краю.
Білет № 10
1. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського.
2. Дмитро Павличко. Громадянські мотиви лірики. Вiрш напам’ять.
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 5 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| Білет № 11
1. Михайло Коцюбинський. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі».
2. Іван Драч. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.
Білет № 12
1. Ольга Кобилянська. «Земля» – психологічне трактування вічних проблем: людини і землі, злочину та кари на українському матеріалі.
2. Микола Вінграновський. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження».
Білет № 13
1. Ольга Кобилянська. «Земля». Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства.
2. Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). Вiрш напам’ять.
Білет № 14
1. Василь Стефаник. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції.
2. Василь Стус. Основні тематично-проблемні лінії: душа людини «перед вічністю високого неба». Вiрш напам’ять.
Білет № 15
1. Леся Українка .Основні цикли поезій. Вiрш напам’ять.
2. Остап Вишня . Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні.
Білет № 16
1. Леся Українка. Пейзажна та інтимна лірика Вiрш напам’ять.
2. Розвиток національного театру драматургії 1920−1930 рр.
Білет №17
1. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Природа і людина у творі.
2. Олександр Довженко – відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно.
Білет № 18
1. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.
2. Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації.
Білет № 19
1. М. Вороний – «ідеолог» модернізації української літератури.
2. «Празька поетична школа» української поезії та її представники.
Білет № 20
1. Олександр Олесь. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості Вiрш напам’ять.
2. Олесь Гончар. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини («За мить щастя»).
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 6 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| Білет № 21
1. Володимир Винниченко. Новела «Момент». Поєднання в ній реалістичного змалювання дійсності і філософського підтексту.
2. Ліна Костенко. Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». Уривок напам’ять.
Білет № 22
1. Леся Українка. Філософська лірика. Вiрш напам’ять.
2. Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету.
Білет № 23
1. Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю.
2. Іван Драч. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.
Білет № 24
1. Модерністські тенденції в українській літературі 10-х років ХХ ст.
2. Олександр Довженко. «Зачарована Десна», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного.
Білет № 25
1. Борис Грінченко. Майстер малої прози. Оповідання «Каторжна».
2. «Шістдесятництво» як явище культурологічне і соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна. Вiрш напам’ять.
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 7 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| XI клас
для учнів загальноосвітніх навчальних закладів
за філологічним напрямом (профіль української філології)
Білет № 1
1. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей.
2. Модерністські та авангардистські течії в українській літературі 1920-х pоків, їх конкретні представники.
Білет № 2
1. Історична повість І. Нечуя-Левицького «Князь Єремія Вишневецький». Проблематика твору, його патріотичний пафос.
2. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів
Білет № 3
1. Ідейне спрямування твору П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», алегоричність його назви.
2. Борис Олійник. «Пісня про матір». Образ матері як наскрізний у творчості поета. Вiрш напам’ять.
Білет № 4
1. Демократична спрямованість поезії Б. Грінченка («Смутні картини», «До праці»), її спорідненість із віршами М. Старицького та М. Некрасова.
2. Збірка «Соняшні кларнети» П. Тичини – знакове явище в українській поезії перших десятиліть ХХ ст. Космогонічна тема і всесвіт у збірці. Вiрш напам’ять.
Білет № 5
1. Майстерне відтворення психології дитячої душі в оповіданні Б. Грінченка «Дзвоник».
2. Гуманістичний пафос поезій М. Рильського. Вiрш напам’ять.
Білет № 6
1. Жанрова різноманітність драматичних творів І. Карпенка-Карого.
2. Філософічна сповідальність пейзажної лірики М. Рильського («Запахла осінь в’ялим тютюном…»). Естетика природної краси й гармонії. Вiрш напам’ять.
Білет № 7
1. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі в комедії І. Карпенко-Карого «Мартин Боруля».
2. Космічні мотиви в поезії Є. Плужника, усвідомлення себе часткою космосу («Ніч… а човен – як срібний птах!..»).
Білет № 8
1. М. Старицький і театр.
2. Микола Вінграновський. Вселюдські та національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вiрш напам’ять.
Білет № 9
1. Поезія М. Старицького, її мотиви, патріотичний характер.
2. Роман «Місто» В. Підмогильного − взірець української урбаністичної прози.
Білет № 10
1. Визначальна роль збірки І. Франка «З вершин і низин» та філософської поеми «Мойсей» в українській літературі. Уривок напам’ять.
2. Романістика В. Виниченка. Створення першого в українській літературі науково- фантастичного роману-утопії («Сонячна машина»).
|
|
| |
ƃлогер | Дата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 8 |
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
| Білет № 11
1. Ліна Костенко. «Маруся Чурай» – найпомітніше явище в українській літературі кінця другої половини XX ст. Уривок напам’ять.
2. Особливості художнього стилю М. Хвильового, його місце в історії української та світової літературі.
Білет № 12
1. Поезія І. Франка, її новаторство, гуманістичний пафос. Вiрш напам’ять.
2. Особливості художнього стилю Г.Косинки, імпресіоністські мотиви в його творів.
Білет № 13
1. Драматургія І. Франка. Соціально-психологічна драма «Украдене щастя».
2. Художня довершеність інтимної лірики В. Сосюри («Коли потяг у даль загуркоче», «Ластівки на сонці», «Марія»). Вiрш напам’ять.
Білет № 14
1. Михайло Коцюбинський – новеліст. Ранній період творчості.
2. Особливості стилю Ю. Яновського і його місце в літературі.
Білет № 15
1. Повість «Fata morgana» М. Коцюбинського. Місце повісті серед визначних прозових творів світової літератури початку XX ст.
2. Тематична і жанрова різноманітність творчості О. Вишні Утвердження засобами гумору народної моралі.
Білет № 16
1. Ідея емансипації жінки у творчості О. Кобилянської, образи Олени та Наталії («Людина», «Царівна»).
2. Драматургія 20-30-х років (від ідеологічних агіток до психологічної драми).
Білет № 17
1. Мотиви поетичної творчості Лесі Українки. Вiрш напам’ять.
2. Утвердження загальнолюдських цінностей і сатиричне викриття потворних явищ тогочасної дійсності у п’єсах М. Куліша.
Білет № 18
1. Пейзажна та інтимна лірика Лесі Українки. Вiрш напам’ять.
2. Драматична поема І. Кочерги «Свіччине весілля», її історична основа. Символічні образи світла і свічки у п’єсі.
Білет № 19
1. Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності.
2. Василь Стус. Філософські роздуми ліричного героя про смисл людського життя. Вiрш напам’ять.
Білет № 20
1. «Лісова пісня» Л. Українки – шедевр світової драматургії. Оригінальність жанру (драма-феєрія). Напам’ять: монолог Мавки.
2. «Празька школа» поетів, її представники Продовження ними модерністських традицій неоромантиків, неокласиків.
Білет № 21
1. Володимир Сосюра. «Так ніхто не кохав...». Неоромантичне змалювання внутрішнього світу ліричного героя. Задушевність і мелодійність поетичного слова. Вiрш напам’ять.
2. Кіноповісті Довженка як новий жанр у літературі, його характерні ознаки.
Білет № 22
1. Дмитро Павличко. Інтимна лірика поета, її своєрідність і новаторство (зб. «Таємниця твого обличчя»). Вiрш напам’ять.
2. Найголовніші тенденції розвитку української літератури в 60-90-x pp.
Білет № 23
1. «Момент» – неореалістична новела В. Виниченка про філософські проблеми життя і щастя.
2. Поети-шістдесятники. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна, пов’язана із новими явищами в художньо-мистецькому русі. Вiрш напам’ять.
Білет № 24
1. Ліна Костенко. Майстерність і оригінальність пейзажної лірики (цикли «Осінні карнавали», «Невидимі причали»). Вiрш напам’ять.
2. Сучасна українська література.
Білет № 25
1. Музичність, звукова виразність поезії О. Олеся. Майстерність у відтворенні настрою і почуттів. Вiрш напам’ять.
2. О. Довженко. «Зачарована Десна». Автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.
|
|
| |