Четверг, 2024-03-28
50.theme
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум 50Theme » Раздел » Образование » Государственная итоговая аттестация (по украинской литературе)
Государственная итоговая аттестация
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 1
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
IX клас

Білет № 1

1.​ Роль і місце літератури в житті нації.

2.​ Володимир Дрозд. «Ирій» – химерна повість про неповторний світ юності, про
вічне і швидкоплинне в житті людини.

Білет № 2

1.​ Багатство і розмаїття українського фольклору.

2.​ Осип Назарук. «Роксолана». Події історичної доби ХVІ ст. Проблема кохання і
служіння народові в історичній повісті.

Білет № 3

1.​ Родинно-побутові пісні. Культ романтизованих почуттів, сентиментальний
пафос, традиційна символіка. Напам’ять: 1 пісня (на вибір).

2.​ Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Романтичність, мужність і сила волі
української жінки Соломії.

Білет № 4

1.​ Українська середньовічна література ХІ–ХV ст.

2.​ Леся Українка. Тема гармонійного єднання людини з природою («Давня весна»).

Білет № 5

1.​ Українська література ренесансу і бароко. Іван Вишенський – мислитель,
богослов, полеміст.

2.​ Іван Котляревський. «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова.
Утвердження народної моралі (картини пекла, раю) в дусі просвітительства. Уривок напам’ять.

Білет № 6

1.​ Григорій Сковорода. Повчальний характер і художні особливості притч збірки
«Байки харківські». Напам’ять: «Всякому місту — звичай і права»; кілька афоризмів (на вибір).

2.​ Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності,
турботи про рідних.

Білет № 7

1.​ Семен Климовський. «Їхав козак за Дунай» – зразок давньої любовної лірики.
Світова слава пісні.

2.​ Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української
драматургії.

Білет № 8

1.​ Наталка Полтавка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює
людську гідність, бореться за своє щастя.

2.​ Леся Українка. Роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть
людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»). Уривок напам’ять.

Білет № 9

1.​ Григорій Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма». Картини життя
українського суспільства за часів Великої Руїни.

2.​ Тарас Шевченко. Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна»,
«Лілея»).

Білет № 10

1.​ Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся» – перша україномовна повість нової
української літератури, взірець сентименталізму.

2.​ Вертеп як вид лялькового театрального дійства. Автори і виконавці вертепу.
Його євангельська й етнографічно-побутова основи.
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 2
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
Білет № 11

1.​ Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму.

2.​ Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та
можливостей її здобуття.

Білет № 12

1.​ Микола Гоголь. «Вечір проти Івана Купала». Моральні мотиви твору і його
ідейний зміст.

2.​ Володимир Сосюра. «Васильки» – взірець інтимної лірики.

Білет № 13

1.​ Рання творчість Тараса Шевченка. Перші поетичні твори баладного та елегійного
жанрів. Вірш напам’ять.

2.​ Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна»
у світовому мистецтві.

Білет № 14

1.​ Тарас Шевченко. «Гайдамаки». Основні сюжетні лінії твору, кульмінаційні
вершини. Уривок напам’ять.

2.​ Іван Багряний. «Тигролови» – авантюрно-пригодницький роман.

Білет № 15

1.​ Тарас Шевченко. «Сон» і сучасна поетові суспільно-політична дійсність. Уривок
напам’ять.

2.​ Іван Липа. «У невідому путь». «Практичний ідеалізм» письменника-борця.

Білет № 16

1.​ Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як історико-художні
твори.

2.​ Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка.

Білет № 17

1.​ Вершинні зразки Шевченкової лірики. Риси автобіографізму в образі ліричного
героя. Вiрш напам’ять.

2.​ Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного
самоусвідомлення. Котляревський як драматург і театральний діяч.

Білет № 18

1.​ Тарас Шевченко і Біблія. «Ісаія. Глава 35».

2.​ Ліна Костенко. «Чайка на крижині», «Крила». Розгорнута притчева метафора про
глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Уривок напам’ять.

Білет №19

1.​ Пантелеймон Куліш. Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок»,
«Заворожена криниця»).

2.​ Іван Франко. «Захар Беркут» .Змалювання героїчної боротьби русичів проти
монголо-татарських нападників. Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету.

Білет № 20

1.​ Марко Вовчок. «Максим Гримач». Романтичність оповідання, особливості його
сюжету, характеротворення. Почуття відповідальності та вини як уселюдські почуття.

2.​ Українські народні думи. «Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна
роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 3
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
Білет № 21

1.​ Пісні Марусі Чурай. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой
не ходи, Грицю...». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. (Напам’ять на вибір).

2.​ «Владимир» Ф. Прокоповича – зразок шкільної драми. Роль Києво-Могилянськ
ої академії в розвитку театрального мистецтва.

Білет № 22

1.​ Василь Герасим’юк. Сповідь душі у віршах сучасного поета.

2.​ Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої
прагненням до наживи.

Білет № 23

1.​ Шлях розвитку української літератури в ХХ ст. Її жанрове, тематичне, стильове
розмаїття.

2.​ Ліризм поезій А. Малишка. Вiрш напам’ять.

Білет № 24

1.​ Українські народні балади «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь
горить», «Козака несуть». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад.

2.​ Іван Котляревський. «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх
верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. Уривок напам’ять.

Білет № 25

1.​ Візуальна (зорова) поезія сьогодні.

2.​ Григорій Сковорода. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про
самопізнання і «сродний труд».
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:57 AM | Сообщение # 4
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
XI клас

для учнів загальноосвітніх навчальних закладів

(рівень стандарту)

Білет № 1

1.​ «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка.
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

2.​ Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури.

Білет № 2

1.​ Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психол
огічний роман в українській літературі.

2.​ Павло Тичина. Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна на строєвість
(зб. «Сонячні кларнети»). Вiрш напам’ять.

Білет № 3

1.​ Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи, утвердження
народних поглядів на духовне здоров’я людини.

2.​ Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років (Михайль Семенко.
Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»).

Білет № 4

1.​ Українська драматургія і театр 70–90-х рр. ХІХ ст.

2.​ Євген Плужник – один із провідних поетів «розстріляного відродження».

Білет № 5

1.​ Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Психологічна переконливість розкриття
образу Мартина Борулі.

2.​ Микола Хвильовий. Тематичне і стильове розмаїття його прози.

Білет № 6

1.​ Іван Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя»: широка емоційна гама почуттів
ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання. Вiрш напам’ять.

2.​ Григорій Косинка. «В житах». Трагічна доля митця.

Білет № 7

1.​ Проза І. Франка. Ідеї, проблеми прозової творчості.

2.​ Юрій Яновський. Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й
кохання, відданості громадянському обов’язку («Шаланда в морі»).

Білет № 8

1.​ Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. («Украдене щастя»).

2.​ Валер’ян Підмогильний. «Місто». Зображення «цілісної» людини: в єдності
біологічного, духовного, соціального.

Білет №9

1.​ І. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Колоритні людські характери у повісті.

2.​ Література рідного краю.

Білет № 10

1.​ Жанр новели у творчості М. Коцюбинського.

2.​ Дмитро Павличко. Громадянські мотиви лірики. Вiрш напам’ять.
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 5
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
Білет № 11

1.​ Михайло Коцюбинський. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими
ознаками «поезії у прозі».

2.​ Іван Драч. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва,
процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.

Білет № 12

1.​ Ольга Кобилянська. «Земля» – психологічне трактування вічних проблем:
людини і землі, злочину та кари на українському матеріалі.

2.​ Микола Вінграновський. Вселюдські, національні мотиви крізь призму
«інтимного самозосередження».

Білет № 13

1.​ Ольга Кобилянська. «Земля». Трагічна історія родини Федорчуків – новітня
інтерпретація християнського мотиву братовбивства.

2.​ Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм
мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). Вiрш напам’ять.

Білет № 14

1.​ Василь Стефаник. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції.

2.​ Василь Стус. Основні тематично-проблемні лінії: душа людини «перед вічністю
високого неба». Вiрш напам’ять.

Білет № 15

1.​ Леся Українка .Основні цикли поезій. Вiрш напам’ять.

2.​ Остап Вишня . Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси
індивідуального почерку Остапа Вишні.

Білет № 16

1.​ Леся Українка. Пейзажна та інтимна лірика Вiрш напам’ять.

2.​ Розвиток національного театру драматургії 1920−1930 рр.

Білет №17

1.​ Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Природа і людина у творі.

2.​ Олександр Довженко – відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно.

Білет № 18

1.​ Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і
високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією.

2.​ Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного
трикутника» в новітній інтерпретації.

Білет № 19

1.​ М. Вороний – «ідеолог» модернізації української літератури.

2.​ «Празька поетична школа» української поезії та її представники.

Білет № 20

1.​ Олександр Олесь. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості Вiрш
напам’ять.

2.​ Олесь Гончар. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини
(«За мить щастя»).
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 6
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
Білет № 21

1.​ Володимир Винниченко. Новела «Момент». Поєднання в ній реалістичного
змалювання дійсності і філософського підтексту.

2.​ Ліна Костенко. Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах
«Маруся Чурай». Уривок напам’ять.

Білет № 22

1.​ Леся Українка. Філософська лірика. Вiрш напам’ять.

2.​ Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету.

Білет № 23

1.​ Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й
Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю.

2.​ Іван Драч. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва,
процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.

Білет № 24

1.​ Модерністські тенденції в українській літературі 10-х років ХХ ст.

2.​ Олександр Довженко. «Зачарована Десна», автобіографічна основа,
сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного.

Білет № 25

1.​ Борис Грінченко. Майстер малої прози. Оповідання «Каторжна».

2.​ «Шістдесятництво» як явище культурологічне і соціальне. Його зв’язок із
дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна. Вiрш напам’ять.
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 7
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
XI клас

для учнів загальноосвітніх навчальних закладів

за філологічним напрямом (профіль української філології)

Білет № 1

1.​ «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка.
Реалізм твору, вічна актуальність проблеми батьків і дітей.

2.​ Модерністські та авангардистські течії в українській літературі 1920-х pоків, їх
конкретні представники.

Білет № 2

1.​ Історична повість І. Нечуя-Левицького «Князь Єремія Вишневецький».
Проблематика твору, його патріотичний пафос.

2.​ Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне
переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів

Білет № 3

1.​ Ідейне спрямування твору П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»,
алегоричність його назви.

2.​ Борис Олійник. «Пісня про матір». Образ матері як наскрізний у творчості поета.
Вiрш напам’ять.

Білет № 4

1.​ Демократична спрямованість поезії Б. Грінченка («Смутні картини», «До праці»),
її спорідненість із віршами М. Старицького та М. Некрасова.

2.​ Збірка «Соняшні кларнети» П. Тичини – знакове явище в українській поезії
перших десятиліть ХХ ст. Космогонічна тема і всесвіт у збірці. Вiрш напам’ять.

Білет № 5

1.​ Майстерне відтворення психології дитячої душі в оповіданні Б. Грінченка
«Дзвоник».

2.​ Гуманістичний пафос поезій М. Рильського. Вiрш напам’ять.

Білет № 6

1.​ Жанрова різноманітність драматичних творів І. Карпенка-Карого.

2.​ Філософічна сповідальність пейзажної лірики М. Рильського («Запахла осінь
в’ялим тютюном…»). Естетика природної краси й гармонії. Вiрш напам’ять.

Білет № 7

1.​ Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі в
комедії І. Карпенко-Карого «Мартин Боруля».

2.​ Космічні мотиви в поезії Є. Плужника, усвідомлення себе часткою космосу
(«Ніч… а човен – як срібний птах!..»).

Білет № 8

1.​ М. Старицький і театр.

2.​ Микола Вінграновський. Вселюдські та національні мотиви крізь призму
«інтимного самозосередження». Вiрш напам’ять.

Білет № 9

1.​ Поезія М. Старицького, її мотиви, патріотичний характер.

2.​ Роман «Місто» В. Підмогильного − взірець української урбаністичної прози.

Білет № 10

1.​ Визначальна роль збірки І. Франка «З вершин і низин» та філософської поеми
«Мойсей» в українській літературі. Уривок напам’ять.

2.​ Романістика В. Виниченка. Створення першого в українській літературі науково-
фантастичного роману-утопії («Сонячна машина»).
 
ƃлогерДата: Понедельник, 2015-04-13, 9:58 AM | Сообщение # 8
Сообщений: 72
Статус: Оффлайн
Білет № 11

1.​ Ліна Костенко. «Маруся Чурай» – найпомітніше явище в українській літературі
кінця другої половини XX ст. Уривок напам’ять.

2.​ Особливості художнього стилю М. Хвильового, його місце в історії української
та світової літературі.

Білет № 12

1.​ Поезія І. Франка, її новаторство, гуманістичний пафос. Вiрш напам’ять.

2.​ Особливості художнього стилю Г.Косинки, імпресіоністські мотиви в його
творів.

Білет № 13

1.​ Драматургія І. Франка. Соціально-психологічна драма «Украдене щастя».

2.​ Художня довершеність інтимної лірики В. Сосюри («Коли потяг у даль
загуркоче», «Ластівки на сонці», «Марія»). Вiрш напам’ять.

Білет № 14

1.​ Михайло Коцюбинський – новеліст. Ранній період творчості.

2.​ Особливості стилю Ю. Яновського і його місце в літературі.

Білет № 15

1.​ Повість «Fata morgana» М. Коцюбинського. Місце повісті серед визначних
прозових творів світової літератури початку XX ст.

2.​ Тематична і жанрова різноманітність творчості О. Вишні Утвердження засобами
гумору народної моралі.

Білет № 16

1.​ Ідея емансипації жінки у творчості О. Кобилянської, образи Олени та Наталії
(«Людина», «Царівна»).

2.​ Драматургія 20-30-х років (від ідеологічних агіток до психологічної драми).

Білет № 17

1.​ Мотиви поетичної творчості Лесі Українки. Вiрш напам’ять.

2.​ Утвердження загальнолюдських цінностей і сатиричне викриття потворних явищ
тогочасної дійсності у п’єсах М. Куліша.

Білет № 18

1.​ Пейзажна та інтимна лірика Лесі Українки. Вiрш напам’ять.

2.​ Драматична поема І. Кочерги «Свіччине весілля», її історична основа.
Символічні образи світла і свічки у п’єсі.

Білет № 19

1.​ Драматургія Лесі Українки як вершина її творчої майстерності.

2.​ Василь Стус. Філософські роздуми ліричного героя про смисл людського життя.
Вiрш напам’ять.

Білет № 20

1.​ «Лісова пісня» Л. Українки – шедевр світової драматургії. Оригінальність жанру
(драма-феєрія). Напам’ять: монолог Мавки.

2.​ «Празька школа» поетів, її представники Продовження ними модерністських
традицій неоромантиків, неокласиків.

Білет № 21

1.​ Володимир Сосюра. «Так ніхто не кохав...». Неоромантичне змалювання
внутрішнього світу ліричного героя. Задушевність і мелодійність поетичного слова. Вiрш напам’ять.

2.​ Кіноповісті Довженка як новий жанр у літературі, його характерні ознаки.

Білет № 22

1.​ Дмитро Павличко. Інтимна лірика поета, її своєрідність і новаторство (зб.
«Таємниця твого обличчя»). Вiрш напам’ять.

2.​ Найголовніші тенденції розвитку української літератури в 60-90-x pp.

Білет № 23

1.​ «Момент» – неореалістична новела В. Виниченка про філософські проблеми
життя і щастя.

2.​ Поети-шістдесятники. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча
новизна, пов’язана із новими явищами в художньо-мистецькому русі. Вiрш напам’ять.

Білет № 24

1.​ Ліна Костенко. Майстерність і оригінальність пейзажної лірики (цикли «Осінні
карнавали», «Невидимі причали»). Вiрш напам’ять.

2.​ Сучасна українська література.

Білет № 25

1.​ Музичність, звукова виразність поезії О. Олеся. Майстерність у відтворенні
настрою і почуттів. Вiрш напам’ять.

2.​ О. Довженко. «Зачарована Десна». Автобіографічна основа, сповідальність
оповіді. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.
 
Форум 50Theme » Раздел » Образование » Государственная итоговая аттестация (по украинской литературе)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Рейтинг@Mail.ru